3 Ocak 2014 Cuma

Eller Eller Eller :)

                Onla olan her saniyeyi her dakikayı doya doya,sindire sindire yaşamak isterken zaman acımasızca koşar adımlarla ilerliyor ve oğlum gittikçe büyüyor. Oğluşumla ilgili ne kadar anı bırakabilirsem geleceğe o kadar mutlu oluyorum. Tabi ki fotoğraflar,videolar geçmişe dönmemizi sağlayıp o anları bize anımsatan yegane görseller. Bunların yanında geçenlerde internette gezinirken ilgimi çeken bir şeye rastladım. Alçı üzerinde bebeklerin el ve ayak izlerini almayı görmüştüm fakat bu gördüğüm şey bebeğin el ve ayak heykelini çıkartan bir kalıp setiydi. Tabi ki hemen almak için yeltendiğimde ürünün kalmadığı gerçeğiyle yüzleştim. Aradım taradım hiçbir yerde bulamadım. Kafama koymuşum,elimden kurtulması mümkün mü? Bence değil :) Araştırmalarımız sonucunda bu kalıpların dişçilikte kullanılan bir madde olduğunu öğrendik, hemen diş malzemeleri satan yerden sipariş ettik :) Heyecanla bekledim malzemelerin elime ulaşmasını. Nihayet geldi ve uzunca uğraşlar sonunda muradıma erdim. Yapımda emeği geçen sabır küpü kocacıma,canım anneciğime ve tabi ki bunları uygularken uyanmadan yapmamıza izin veren benim minnak pinçoma teşekkürü bir borç bilirim ;)



              Şimdi gelelim yapım aşamasına öncelikle bu kalıp çıkarma malzemesinden ve amerikan alçıdan sipariş ediyoruz. Daha sonra plastik bir kutuda bu kalıp malzemesini puding kıvamına gelene kadar suyla iyice karıştırıyoruz ardından bir koşu mışıl mışıl uyuyan bebişinizin( biz gece uykusunda denedik yoksa kuzey uyanık haldeyken o karışımı yemeye çalışacağından hiç şüphem yoktu :P) elini kutunun etrafına değmeyecek şekilde içine sokuyoruz. Tabi kalıbın güzel çıkması için elini kımıldatmaması şart,bu kısım biraz şans işi ;) Buradan sonra 3-5 dakika beklemenin ardından bu karışım donuyor. Artık eli kutunun içine yapışık bir şekilde yaşıyor ve geleceğe harika bir anı bırakmış oluyor :P Gibi görünse de öyle olmuyor tabi ki ,elini yavaşça ayakkabı çıkarır gibi çekiyoruz ve elinin kalıbını almış oluyoruz. Artık işler basit, kalıbın içine hazırladığımız alçıyı iyice dolduruyoruz. Gece uyuyup sabah büyük bir heyecanla kalkıp bakıyoruz alçı donmuş. Hemen kutudan kalıbı çıkarıyoruz.Bıçakla bu yumuşak plastik kıvamındaki kalıbı yavaşça kesiyoruz ve dikkatlice parçalıyoruz,zaten en son el kalıbı kendini göstermeye başlıyor. Yalnız bu eller çok minnak olduğu içindir ki bu işlemleri çok dikkatli yapmak gerekiyor. Bundan sonrası hayal gücünüze kalmış,ister çerçeveletip asın,ister biblo olarak kullanın. İsteyen herkes bunu deneyip şimdiden çok güzel bir anı alıp götürebilir geleceğe. Allah izin verirse ben bu ellere bakıp bakıp seveceğim onları oğlum 30 yaşına gelse bile. Ve eller biter şimdi sıra ayaklardaa :))


Bu işlemi uyguladığımız ilk kurban anneciğimin ve oğluşun eli

Ellerine kurban olduğum yavrum

Daha sonra ben akrilik boya ile boyadım bu el emeklerini :)

1 yorum:

  1. Aldığınız malzemeler hakkında biraz detay verseydiniz nede güzel olurmuş :)

    YanıtlaSil